imse vimse

Ett problem jag och Goran har är att båda av oss har insektsskräck, spindlar är värst. Detta skapar problem när små (?!) exemplar av denna art tar sig in i vårt hem.

 

Nyss gick Goran fram till TV:n, och började göra en liten dansliknande manöver och små gnälliga ljud. Jag förstod direkt och frågade om det var en spindel. Han gnällde fram ett "mmm" och när jag gick fram för att se detta fasliga lilla odjur stämde jag in i hans gnällande och började studsa upp och ner i samma danslika rörelse.

 

Vi bråkade ett tag om vad vi skulle använda för att döda djuret, och vem som skulle göra det. Slog vi den med ett papper kommer den trilla bakom tv:n och möjligen överleva och fortsätta terrorisera oss. Ovissheten om den levde eller ej hade hållt oss vakna om natten.

 

Gorans förslag var att hugga ihjäl den med en kniv. Jag föreslog att vi skulle fånga den i ett glas. Sagt och gjort, jag tog ett glas och fångade in den, fortsatte hålla glaset mot väggen. Sen lämnade jag över uppgiften till Goran med orden "Det är ju du som är mannen!".

Om än motvilligt insåg han vad han behövde göra, och tog över. Snyftandes lyckades han kila in ett papper mellan glaset och väggen, och medan jag öppnade balkongdörren sprang han snabbt som blixten och kastade ut glaset och pappret på balkongen. Jag slog snabbt igen dörren, och vi tog en lättnadens suck.

 

Vardagsspänning á la tisdagskväll hos Goran och Mia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Här skulle det varit en bild men jag mådde för dåligt när jag googlade spindlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0